Сучасна епоха

Зазвичай сучасну епоху визначають як 25 попередніх, від сьогоднішнього, років. Проте, є деякі технічні і конструктивні аспекти, які відрізняють сучасні автомобілі від антикваріату. У сучасній ері швидко зростала стандартизація автомобілів, використання спільної платформи та система автоматизованого проектування. Тому за останні роки з'являються нові впровадження технологій, відбувається популяризація та розвиток винайдених, або ж перевинайдення чи повернення до старих технологій.
До найбільш важливим тенденціям світового автомобілебудування на початку XXI століття можна віднести особливу увагу до поліпшення екологічних і економічних показників ДВС (каталітичні нейтралізатори і дизелі нового покоління, нові типи палив, включаючи біопаливо), створення гібридних систем (ДВС + електромотор + акумулятор), підвищенню рівня безпеки, поліпшення ходових якостей (повний привід, електронні системи допомоги водінню), «інтелектуалізації» автомобіля в цілому.
Деякими особливо примітними розробками в сучасну епоху стали широке поширення переднього і повного приводу, впровадження дизельного двигуна і повсюдне використання вприскування палива. Хоча все з перерахованих були вперше застосовані раніше, вони настільки домінують на сучасному ринку, що досить просто упустити їх значення. Практично всі сучасні пасажирські автомобілі мають несучий кузов, передній привід і поперечне розташування двигуна, однак такий дизайн ще в 60-х розглядався як радикально новаторський.
У сучасну епоху змінилися і кузова. Сьогодні на ринку домінують три типи кузова: хетчбек, мінівен і SUV, незважаючи на те, що це відносно нові концепції. Всі три типи спочатку створювалися як практичні кузова, але перетворилися в сучасні потужні люксові кросовери SUV і спортивні універсали. Зростання популярності вантажопасажирських автомобілів (пікапів) в США і SUV по всьому світу змінив вигляд автопарку. Сьогодні ці «вантажівки» займають більше половини світового автомобільного ринку.
У сучасну епоху швидко росли також паливна ефективність і потужність двигунів. Як тільки проблема шкідливих викидів, що виникла в 70-ті була вирішена за допомогою комп'ютерних систем управління двигуном, потужність останніх стала швидко зростати. У 80-е потужний спортивний автомобіль міг розвивати 200 к.с. (150 кВт). Лише через 20 років такої потужністю в своєму розпорядженні середній пасажирський автомобіль, а деякі енергоозброєність моделі пропонуються з двигунами втричі потужніший.
Приклади сучасних автомобілів:
  • з 1966 Toyota Corolla — простий невеликий японський седан, який став найбільш продаваною (в тому числі і в XXI ст.) за весь час моделлю фірми.
  • з 1970 Range Rover — перша спроба поєднати розкішний і повноприводний автомобіль загального призначення, оригінальний «SUV». Популярність оригінального Range Rover Classic була настільки висока, що нову по конструкції і дизайну його версію випустили тільки в 1994 році.
  • з 1973 Mercedes-Benz S-Class — електронна АБС, додаткові обмежують подушки безпеки, преднатяжители ременів безпеки і електронна протибуксувальну системи все були вперше застосовані на S-клас. Пізніше ці опції стануть стандартом автомобільної промисловості.
  • з 1975 BMW 3 — серія 3 входила до щорічного списку найкращих 10 автомобілів року журналу Car and Driver 17 разів, що є найтривалішим безперервним періодом перебування в цьому списку.
  • з 1977 Honda Accord — цей японський седан став найпопулярнішою машиною в США в 90-е, поваливши з п'єдесталу Ford Taurus і підготувавши ґрунт для сучасних азіатських седанів верхньої цінової категорії.
  • 1981—1989 Dodge Aries і Plymouth Reliant — автомобілі платформи «К», яка дозволила вижити Крайслера як великому автовиробникові. Ці моделі стали одними з перших успішних передньопривідних, економічних компактних американських автомобілів.
  • з 1983 Dodge Caravan — двохоб'ємні мінівени, які майже витіснили з ринку універсали і випередили появу сучасних кросоверів.
  • з 1986 Ford Taurus — цей середньорозмірний передньопривідною седан з сучасним дизайном домінував на американському ринку в кінці 80-х і зробив революцію дизайну автомобілів в Північній Америці.

Коментарі