Післявоєнна епоха

Після Другої світової війни автомобільний дизайн пережив революційні зміни в типі кузовів понтон (без виступаючих крил та їх рудиментів, підніжок і фар), а першими представниками були радянський ГАЗ-М20 «Побєда» (1946), британський Standard Vanguard (1947), американські Studebaker Champion та Kaiser (1946), чеська Tatra 600 (1946) та італійська Cisitalia 220 (1947).
Автомобілебудування остаточно оговталася від наслідків війни в 1949 році, коли в США були показані висококомпрессіоний двигун V8 і нові кузова від марок General MotorsOldsmobile та Cadillac. У Великій Британії на автомобільний ринок вийшли такі автомобілі, як Morris Minor (1948) і Rover P4 (1949), Ford Consul (1959). В Італії Енцо Феррарі почав випуск серії 250, а Lancia випустив революційну модель Lancia Aurelia з двигуном V6.
Протягом 1950-х збільшувалась потужність двигуна та швидкість транспорту, конструкції ставали більш інтегрованими, а автомобілі поширювалися по всьому світу. Автомобілі Mini Алека Іссігоніса і Fiat Nuova 500 поширилися на всю Європу, в той час як в Японії популярними були подібні Кей-кариVolkswagen Beetle зміг пережити гітлерівську Німеччину та здобув масштабну популяцію у свому світі. Також новий клас псевдоспортивного автомобілів Gran Turismo (GT), як і серія Ferrari America, стала популярною спочатку в Європі, а потім і у світі. У 1950 році в США була представлена нова модель компактного автомобіля Nash Rambler. У 1957 році випускався розкішний Cadillac Eldorado Brougham з хромованими накладками та кришею з нержавіючої сталі.
Після 1960-х років ринок значно змінився, оскільки виробники «великої трійки» зустрілися з іноземною конкуренцією. Європейські виробники впроваджували все новіші технології, а Японія заявила про себе як серйозного автовиробника (Toyota CorollaToyota CoronaNissan SunnyNissan Bluebird). General MotorsChrysler і Ford намагалися випускати маленькі автомобілі, на кшталт GM А, але не досягли успіху. У міру консолідації ринку великими компаніями, такими як British Motor Corporation, США і Велику Британію захлеснув пов'язаний імпорт і випуск «нових» автомобілів шляхом заміни шильдика. Революційний маленький Mini від BMC, вперше випущений в 1959 р захопив істотну частку продажів у всьому світі. Mini продавалися під торговими марками Morris і Austin до тих пір, поки Mini не став самостійним брендом в 1969 р З поглинанням нішевих виробників на зразок Мазераті, Феррарі і Лянча більшими виробниками, тенденція корпоративного укрупнення дісталася і до Італії. До кінця десятиліття кількість автомобільних брендів сильно скоротилася.
1970-ті роки стали бурхливими для автомобільної промисловості. Після нафтової кризи у 1973 році, посилився контроль за викидів транспортних засобів та безпеки, збільшився експорт від європейських та японських виробників, а також виросла інфляція та відбувся економічний застій у багатьох країнах світу. У кінці 70-х років марки Cadillac і Лінкольн мали найкращі продажі. Невеликі машини з високою енергооснащеністю від BMWToyota і Nissan зайняли місце автомобілів з США та Італії, оснащених великими двигунами. Також збільшилося виробництво повноприводних позашляховиків. Популярним типом кузова став універсал.
У кінці XX століття «Велика трійка» (GM, Ford і Chrysler) частково втратили своє лідерство. Японія на деякий час стала світовим виробником автомобілів та постачала їх в Азію, Східну Європу та інші країни.
Приклади післявоєнних автомобілів:
  • 1946—1958 ГАЗ-М20 «Побєда» — радянський легковий автомобіль, практично перший у світі багатосерійний автомобіль з кузовом понтонного типу.
  • 1947—1958 Standard Vanguard — британський автомобіль масового виробництва з кузовом понтонного типу.
  • 1948—1971 Morris Minor — типовий післявоєнний автомобіль, який продавався по всьому світу.
  • 1953—1971 Chevrolet Bel Air і 1953—2002 Cadillac Eldorado Brougham — перші автомобілі з кузовом плавникового типу.
  • 1955—1976 Citroën DS — популярний автомобіль з аеродинамічним дизайном та інноваційними технологіями, посів третє місце на конкурсі «Автомобіль століття».
  • 1959—2000 Mini — найпопулярніший невеликий інноваційний автомобіль, випускався протягом чотирьох десятиліть, посів друге місце на конкурсі «Автомобіль століття».
  • 1961—1975 Jaguar E-Type — класичний спортивний автомобіль, за рейтингом Daily Telegraph вважається найкрасивішою машиною за весь час.
  • 1963—1989 Porsche 911 — популярний спортивний автомобіль, посів п'яте місце на конкурсі «Автомобіль століття».
  • 1964—н.ч. Ford Mustang — культова модель, яка стала однією з найбільш продаваних і бажаних автомобілів епохи.
  • 1966—кінець XX століття Fiat 124 — італійський автомобіль, який по ліцензії вироблявся у багатьох інших країнах, у тому числі Радянський Союз (ВАЗ-2101)
  • 1967 NSU Ro 80 — перша спроба зробити масовий автомобіль з роторним двигуном, який так і не знайшов широкого поширення; основний клиновидний профіль цього автомобіля часто копіювався в наступні десятиліття, на відміну від двигуна Венкеля.
  • 1969 Datsun 240Z — один з перших спортивних автомобілів японського виробництва, став хітом в Північній Америці, дав майбутнє японському автомобілебудуванню. Він був доступний, якісно зроблений, мав успіх, як в автосалоні, так і на трасі.
  • з 1970 Range Rover — один з представників дорогих популярних позашляховиків.
  • з 1984 Renault Espace — перший однооб'ємний автомобіль.
  • 1989—1999 Pontiac Trans Sport — один з перших і яскравих представників однооб'ємний автомобілів.

Коментарі